12 oktober 2021Jeugd Nieuws

Chat Veilig Thuis

Heb je al gehoord van de Chat Veilig Thuis? Veilig Thuis biedt cliënten en omstanders naast een 24/7 telefonische bereikbaarheid ook de extra mogelijkheid om contact op te nemen via de chat.  De chat is niet bedoeld voor professionals en/of het doen van een officiële melding. Voor advies en praktische informatie over huiselijk geweld of kindermishandeling is de chat wél geschikt. Chatten kan van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur.

Met de chatfunctie biedt Veilig Thuis mensen in coronatijd een laagdrempelige mogelijkheid om met een medewerker in contact te komen. Bellen kan immers lastig zijn als je met elkaar thuis zit. Zeker door COVID-19 is dit voor veel mensen het geval. Chatten met Veilig Thuis is 100% anoniem en is bij alle 26 Veilig Thuis-organisaties beschikbaar, dus overal in Nederland.

De chat is als een ‘pop-up’ op de website van Veilig Thuis beschikbaar. Zodra de chat geopend is kunnen mensen op de knop ‘Start de chat’ klikken. Mensen kunnen de chat gebruiken om een advies te vragen aan Veilig Thuis op het moment dat zij zelf of iemand in de omgeving te maken heeft met huiselijk geweld of kindermishandeling. Een officiële melding kan alleen door te bellen naar 0800-2000.

Ilse 4k